Jak sprawić aby ponury dzień był lepszy! + orzeszki z ciecierzycy

Cześć!

Każdy miał kiedyś dzień typu 'nic mi się nie chce', 'jestem gruba i brzydka' czemu najczęściej towarzyszyła niezbyt wysoka temperatura na dworze oraz deszcz. Mamy ochotę wtedy schować się pod kocykiem i zjeść czekoladę. Jednak da się z tym coś zrobić i przeżyć dobrze takie dni!





Pierwszą, a zarazem najważniejszą sprawą (przynajmniej u mnie) jest nie kładzenie się do łóżka. Jest załóżmy godzina 14, przede mną cały dzień. Myślę sobie, że jeśli posiedzę trochę pod kocem to mi nie zaszkodzi. A nie prawda. Bo zaszkodzi, i już z tego łóżka nie wstanę do wieczora i nic nie zrobię. Oddam się błogiemu nic nie robieniu. A przecież nie chcę zmarnować tego dnia, prawda?

Samo patrzenie, na chlapę na dworze mnie dołuje, więc mimo wczesnej pory, zasłaniam rolety przynajmniej do połowy by nie tego nie widzieć. Następnie zapalam świeczki i ot tak robi się bardzo przyjemny klimat. Można by powiedzieć że romantyczny ;)



Następnie robię przegląd kalendarza, pod kątem spraw które muszę zrobić akurat w tamtym momencie. Jeśli nie, to chillout siostro! No a jeśli sprawy nie układają się tak kolorowo to wiadomo. Najpierw praca, potem przyjemności!

Jakaś przekąska zawsze się przyda. W moim przypadku są to najczęściej suszone owoce ale i batonikiem nie pogardzę. Jednak dziś, przygotowałam dla was przepis, który sprawdza się u mnie wyśmienicie. Mianowicie orzeszki z ciecierzycy. Jedynym ich minusem jest to że trzeba dzień wcześniej namoczyć ciecierzycę w wodzie.

www.eksperymentalnie.com
ORZESZKI Z CIECIERZYCY

składniki:

  • ciecierzyca 
  • słodka papryka
  • czosnek w proszku
  • sól
  • zioła prowansalskie
  • oliwa
przygotowanie:

1. Jak już wspominałam, ciecierzycę należy moczyć przez noc (no chyba że twoja pochodzi z puszki, to pomijasz ten krok)

2. Następnie, należy ugotować ją w tej samej wodzie w której była moczona, przez ok. 45 min.

3. Po tym czasie, odcedzamy ją i wykładamy na blachę. Polewamy niewielką ilością oliwy i sypiemy przyprawami. Pieczemy 20-30 min w 200 stopniach Celcjusza. Ma być ładnie zarumieniona, ale nie spalona.

Należy pamiętać że taka ciecierzyca będzie chrupiąca, jednak tylko przez jakiś czas.

Może ona z powodzeniem być zdrowszą alternatywą dla orzeszków ziemnych.


Skoro mamy już jedzenie, wypadało by je przy czymś zjeść! Osobiście polecam seriale typu "Switched at birth", "Pretty little liars" czy chociaż by "Pamiętniki wampirów".



Często w takie dni włączam muzykę na cały dom i po prostu tańczę! Nie przejmuję się że nie umiem, po protu to robię a do tego śpiewam. Przy ulubionej piosence zawsze roznosi mnie energia! I tak ma być.

A! No i zapomniała bym. Najlepszym strojem na taki dzień jest dres, albo ciepła piżamka. ;)

Mam nadzieję że i Wasze dni będą dobre.
Do następnego!

Zuza

4 komentarze :

  1. no bajecznie prosty przepis! A wczoraj jadłam ciecierzycę ( tzn od dwóch dni... bo nie wiedziałam co zrobić z nadmiarem) a tu patrz! taki przepis, zaraz sobie zapiszę i jak będę mieć znowu ugotowaną nadmierną ilość ciecierzycy to zrobię sobie na bank taką smaczną przekąskę. Dzięki Ci serdeczne!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja najczęściej takie leniwe dni spędzam w łóżku, nie umiem się mu oprzeć :)

    http://five-souls.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

♥ Każdy komentarz motywuje mnie do dalszej pracy.
♥ Jeśli blog Ci się podoba, zaobserwuj! Będziesz na bieżąco.

Suzanne_Q © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka